FANDOM

Mnogo je nedužnih ljudi, i žena i muškaraca, optuženo, progonjeno, osuđeno i ubijeno zbog činjenice koja je tako jednostavna - bili su drugačiji. To je bilo dovoljno da ih se osudi i da završe živote tragično. Nitko ne može sa sigurnošću reći koliko je ljudi, vještica i čarobnjaka, spaljeno ili na neki drugi način umoreno zbog svojih sposobnosti. Postoji uvjerenje da je mnogo ljudi spaljeno u srednjem vijeku, ali evo jedne zanimljive činjenice - kralj Ugarske i Hrvatske Koloman zalagao se za obustavu progonjenja vještica, što nije ni čudno jer je i sam bio čarobnjak. Ipak, mnoge su vještice poštivane u srednjem vijeku. U novom su se vijeku stvari promijenile. Europljani su pogotovo voljeli spaljivati ljude. Progonili su mnoge između 1560. i 1630.

U daljnjem ću tekstu predstaviti neke poznate žrtve ovih progona.

Jedna od ranijih žrtava je Agneza Bernauer, koja je ubijena 1435. Bila je ljubavnica Alberta III. Bavarskog. On ju je iskreno volio, ali je njegov otac, vojvoda Ernest, dao uhititi Agnezu i utopiti ju u Dunavu. Sam je vojvoda bio zgađen činjenicom da je Agneza vještica te nije htio dopustiti njihov brak.

Prva vještica pogubljena u Engleskoj bila je Agneza Waterhouse. Njezina kći, vještica Ivana, uspjela je izbjeći pogubljenje. Agneza je navodno ubila magijom svog muža te je voljela uzrokovati bolesti. Suvremeni znanstvenici uglavnom smatraju da je njezina mačka bila demon.

I premda je ova Agneza možda i zaslužila kaznu - premda ja nikako ne mislim da je zaslužila pogubljenje - potpuno je nevina bila Katharina Henot. Spaljena je na lomači.

1704. pogubljena je švedska vještica Anna Eriksdotter. Ona, nakon što je začarala jednog vikara, bila je uhićena, a neki ju je Nils Jonsson optužio da ga je oslijepila. Na kraju je pogubljena tako što joj je odrubljena glava.

Broj pogubljenih teško je procijeniti. Procjenjuje se da je pogubljeno oko 40 - 50 000 ljudi.

Lov na vještice u mađarskom gradu Segedinu, koji je uzeo maha 1728. - 1729., bio je najveći lov na vještice u Ugarskoj. Sve je to veoma sramotno jer je još slavni Koloman zabranio lov na vještice, ustvrdivši da ih nema.